2016年7月22日 星期五

七月份的小組堂@到校計劃

<4yr5mo>

一仔已經上了"到校計劃"的訓練差不多半年了,因評估一仔較"輪盡",除了言語治療,一仔亦要上職業、物理、幼兒導師個人及小組訓練。

小組訓練大概一個月上兩堂,主要訓練小朋友的社交技巧,平時因一仔爸媽都要返工,多數由工人姐姐陪一仔去上堂。

今天難得一仔媽可以陪一仔去上堂,睇到一仔怎樣與同學間的互動,更睇到簡單的玩具怎樣令小朋友很投入去玩,從中學習到不同的社交技巧。

首先導師示範要企出去,面對家長及小朋友作自我介紹,要介紹自己叫什麼名字、是男孩子定女孩子、今年幾多歲,介紹完便可以玩吹泡泡一次。

雖然有得吹泡泡,但一仔怕羞,唔肯出去自我介紹。


共有五個遊戲,今堂共有三個小朋友,包括一仔。



第一個遊戲,跨欄:
1) 房的頭及尾各放了一張桌,一張桌上放了一塊拼版,另一張桌上放了不同顏色的拼塊。

導師先問了小朋友知否每塊拼塊的顏色,確實他們認識所有的拼塊的顏色。


實際上堂不是此款拼版,此款只是作參考


2) 在兩張桌中間放了兩支矮跨欄,跨欄之間有一段小距離。


此款跨欄只是作參考,實際上堂那款設計好好多,兩端可以再加木片而調整高度




3)導師示範在桌上隨意取一塊拼塊,讀出是什麼顏色,然後要"雙腳"一起跳過第一支跨欄,行前幾步,"雙腳"一起跳過第二支跨欄,然後將拼塊準確放好在拼版裹。


遊戲開始,導師會問邊個小朋友想玩,待小朋友舉手,從中挑選了的小朋友就可以出去玩 > 要小朋友學習跟規則、輪住玩及有耐性等叫到自已個名才去玩

一仔係能跳過跨欄,但每次卻不是"雙腳"一起跳,而是一隻腳先跨過欄,第二隻腳雖迅速跨過欄,但始終不是"雙腳"一起跳

回家要和一仔再玩下依個遊戲,要看看一仔係唔明白指示,還是唔識"雙腳"一起跳呢? 因四歲的小朋友是可以用"雙腳"一起跳的



第二個遊戲,入籃:

實際上堂不是此籃球架,此款只是作參考

房的一邊放了一個籃球架,在距離籃球架一段距離外,成一直線放下三張有色腳墊,三個小朋友要各自企在腳墊上,雙手舉高過頭,輪住將球"放"入籃里。

當小朋友入籃後,不論籃是否成功,小朋友要執番個球,交給下一個小朋友,然後走去隊尾再排隊。

除了第一round個個小朋友失手後,之後幾round個個大多數都無失手,成功入藍,原來今堂不是第一次玩入籃,所以他們已經訓練有素,可以姿勢正確雙手舉高過頭將球"放"入籃里

這個遊戲是訓練小朋友專注的感覺,因他們要對準入籃。



第三個遊戲,鬥快取生果:
房中間放了一張桌,桌上放了不同生果。

導師先問了小朋友知否每款生果的名字,確實他們認識所有的生果

每次桌上放3款生果桌的每邊各有一個小朋友站定,距離桌有一步遠,由其中一個媽媽或導師講出喜歡食邊一款生果,小朋友要鬥快跑去桌及取果款生果。

贏了的小朋友可以繼續玩,輸了的要返座位坐低,讓下一個小朋友玩。

赢了的小朋友亦要走去下一個準備玩的小朋友前面,邀請小朋友出來一起玩。

這個遊戲是訓練小朋友聽的感覺、可以接受不同人發出的指示及要互動。

導師好攪鬼,其中一次講的生果是桌上沒有的,兩個小朋友望住張桌,都不知點算好?



第四個遊戲,捉棋:
導師拎出棋盤,要小朋友幫手放好棋盤,讓小朋友各自選了一隻動物棋子代表自已。

導師再用點指乒乓的方法,點出邊個玩先?

遊戲開始,小朋友輪住擲骰,跟住骰上的點數逐步行。


第五個遊戲,食茶點:
導師要小朋友用布輪住幫手抺桌,然后一起唱歌,小朋友可選食什麼餅乾、自己用水壺倒水落杯里。

依一part係一仔最弱的,因一仔唔食零食,所以最後是一仔媽食了塊餅乾。





一仔媽的感想 :

一仔雖然已返了差不多兩年學 : N班及K1,相信在學校都有上小組的活動,但實際一仔點樣和同學互動,一仔媽完全不知道,直至現在來上到校計劃的小组堂,見到一仔好投入又開心和同學有咁close的互動,亦留意到一仔比最初時更懂得守上堂的規矩,一仔媽又開心又感動!



13 則留言:

  1. 一仔&一仔媽加油~

    我想請教你, 到校計劃的小组堂係學校舉行嗎? 幾耐倒上一堂?
    我的小朋友依家讀K1, 學校話要遲少少先知道到校計劃的安排~我依家重排緊早期訓練中心~

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係個個小朋友都有職業、物理、幼兒導師個人及小組訓練,因一仔較"輪盡",才可以有齊。
      幼兒導師個人堂有時在中心上堂,有時去學校,而小組訓練見多數在中心上堂,可能中心才有那些設備吧!一個月有兩堂,每堂1.5小時。
      到校計劃開始前會有個講座,去了未呀?講座會講每個訓練一年有多少小時,帶定紙筆去摥低(我無抄低呀)。
      一仔排到早期訓練了,明天9月開始入讀呢,都係同一間中心!

      刪除
    2. 職業、物理、幼兒導師個人及小組訓練
      係智力中心定係其他醫生轉介

      希望一仔有進步, 越黎越叻叻

      刪除
  2. 到校計劃及e位都有以上的訓練,各導師會先幫小朋友做評估,視乎評估结果導師會決定小朋友是否需要這些訓練。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你的回覆~~
      我仔老師覆我, 話保良局只包60小時(但暫時重安排緊), 我唔知係咪代表上晒60小時就無支緩~ 同埋係咪要放棄早期中心的位

      一仔依家入左有E位的學校, 咁就更方便了~
      介意分享, 訓練後, 一仔進步得理想嗎?

      因我無出去報言語治療班, 希望快D排到早期訓練

      刪除
    2. 到校計劃的60小時是指一年左右,所以第2年又重新計60小時,所以是年年有直至K3畢業或排到e位或i位。
      之前一仔到校計劃除以上上小組外,還有每個月一堂幼兒導師單對單、言語、職業、物理各1小時,上完堂后要回家和一仔訓練的。
      一仔進步得理想,但我知道他仍和同學有差距,今個月初入e位(即早期訓練),中心會再替一仔做評估先的。
      當排到e位,到校計劃或e位,家長便要決定是二選一,e位的訓練多於60小時,所以我選了e位,退出到校計劃。
      你小朋友有讀N班嗎? 現在說話可以說到什麼?

      刪除
    3. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    4. 好多謝你的分享~ 希望一仔訓練後, 可以更加融入其他小朋友~

      我仔舊年讀N班, 其實一般對答都無問題, 你問佢, 佢會答你, 但佢唔會好主動同其他小朋友玩同傾計~ 同埋佢會重覆講一樣野好多次, 例如: 部LIFT去邊幾層,部LIFT幾多號, 佢情緒表達又無咁叻, 有時會發脾氣打自己~

      如果小朋友同佢玩, 佢都樂意一齊, 但唔主動~

      2歲幾果時的評估: 社交比同齡慢半年, 言語比同齡慢3個月

      刪除
    5. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    6. 你仔仔的社交及言話都不是慢好多,相信上了訓練後,會大有幫助及追番!

      刪除
    7. 請問最初點發現你仔仔有問題而需要轉介去CAC?

      刪除
  3. 其實我仔, 同你仔一樣, 由健康院轉介去藍田的智力測試中心做評估~
    再排早期訓練(無聲氣), 聯合醫院兒科(18年1月)同埋QE遺傳科(16年11月)

    回覆刪除