2016年3月30日 星期三

唔識揸筆之謎

<4yr1mo>


前年(20149月開始)讀N班時,學校差不多天天都有'撕纸'的功課拎回家做,一仔都係撕得麻麻。

K1上學期轉了第二間學校讀,間中有撕纸的功課,或者上堂時亦有撕紙的練習,記得曾見到有一個月的學習報告説一仔撕紙有待改善時,一仔媽才警覺要正視問題,連忙捉一仔去撕紙。

一撕,才認真發現一仔兩隻手的手指拎紙及撕纸的位置/方法不對,令他不易撕開張纸。


於是教他左手大姆指及食指要捉住張紙近住撕開的位置,另用右手大姆指及食指去撕。又示範畀一仔睇一仔媽點撕,又捉住一仔的手指放在正確位置上,成功又順利撕到後,一仔已捉到竅門可以自己撕纸了。






撕紙的問題解決了,另一個問題一直困擾一仔媽係 : 一仔唔識揸筆!

一仔現在的學校教用'tick tick'揸筆,即大姆指和食指揸住d筆,第3、4、5隻手指負責頂住支筆後面,及學校建議用三角型臘筆做功課,但每次做功課,都要一仔媽提,一仔不太情願才肯用tick tick手揸筆。


以下學揸筆的圖是由肚B媽提供,好清楚又簡單教點揸筆! (補充於2016.4.22)



非常感恩一仔入到'到校計劃',三月初一仔终於可以去上第一堂OTOTsir發現一仔原來平時多數只用大姆指和中指,但揸筆要用大姆指和食指,而一仔的食指因少用,唔夠力!

要訓練食指用力,陳sir建議有兩個方法:
1)要一仔開始用學習筷子食飯。


      一仔有些抗拒用筷子,但現在每晚都會一仔用筷子食十啖。





2)  用剪刀剪紙,練習手指力,提議用A4紙,因夠薄,容易剪開。

先在張紙上用間尺畫了一條條直線,讓一仔沿住條直線剪,其間要教一仔拎住張紙及拎剪刀的手勢。




14 則留言:

  1. 龍BB初學揸筆都成日吾記得手勢, 要我提佢'砰砰槍!你試下買D連線練習比佢做練下好有用架, 龍BB吾洗半個月老師已經讚佢揸筆寫得好了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 讀N班時學校都有連線練習咋,有時一日一頁,果時諗住仲細,唔知有問題....依排多了練用筷子和剪刀,一仔揸筆已好d了。

      刪除
  2. 燒腩仔都係鐘意用中指多過食指,所以佢間中都出現一仔嘅問題,唯有多D提佢同練多D

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好細心呀,咁都留意到燒腩仔用中指多過食指!

      刪除
  3. 肚B K1開始要揸車,老師叫我地買三角形筆身嘅鉛筆黎學揸車架,另外同學媽咪就話買果啲套響筆嘅膠黎學揸筆都有改善呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 屋企已用三角形筆,但我覺得d三角形筆都好幼身,感覺粗身的筆可能會好d?
      "果啲套響筆嘅膠",係啊,可以用來加粗支筆,試下先,Thanks!

      刪除
  4. 仲有可以用手指打開書來練小手肌,例如打開第十頁,動作都有用

    回覆刪除
  5. 其實我都無咩概念幾時要用筆,現在偶然俾佢用下顏色筆,見學校也有填色的工作紙,但不肯定是否要求好正規的拎住支筆。

    回覆刪除
    回覆
    1. 好似K2要學寫字了,但一仔學校依家K1已教點樣揸笔。
      是否要正規及幾時拎笔,都可以問老師。

      刪除
  6. 我都教左好耐,瞕瞕才勉強識揸筆了,都係朋友介紹我用粗身的三角筆,有幫助的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕仍细啊,未熟練揸筆算正常。
      一仔讀K1后,學校介紹用三角形筆,一仔一直用緊,但一仔一直唔係好願用正確手勢揸筆,直到ot指出了一仔食指無力,我地幫他加强訓綀用筷子及剪刀後,他多數肯用正確手勢揸筆了,短短時間可改善到,都觉得有d神奇!

      刪除
  7. 妹豬都係唔多識揸筆,成日都要提住,提到我口水都乾:(

    回覆刪除
    回覆
    1. 之前我都要次次提一仔,自從多用了剪刀及筷子,可能練到力後,一仔多數自動揸好支筆了。
      妹豬平時有用筷子及剪刀嗎?

      刪除