2015年9月5日 星期六

言語治療訓練(3)

<3yr6mo>

中心姑娘早幾天前call 一仔媽,話阿sir 有事,今個星期要提早上堂,下堂亦要順延一星期才上堂。

但去到中心時,估唔到姑娘約了我地和另一個小朋友相同的上堂時間,既然如此,一堂時間有五十分鐘,一仔媽帶一仔去APM行但回程時卻遲了少少上堂!

星期五一仔話唔返學,話要去阿Sir到,但星期六去到,一仔見到阿sir時卻怕羞,叫錯了阿Sir個名!

今堂又有新玩具玩。

玩具(1), 砌漢堡包




Sir和一仔輪住將食物放上包到。

一來訓練"輪住玩"概念;

二來再練習講"畀xx我";

三來今次新講"放xx係yy到",如"放芝士係牛肉到"。

有些食物一仔未見過或未講過,如芝士及煙肉。

一仔有時會認錯芝士為薯片,其實無教過一仔薯片,應該之前係學校見過。

蕃茄和牛肉好似,一仔亦會認錯。

一仔對"係"及"到",有時會講唔到,阿Sir話這兩個字無什麼特別意思,所以對有言語遲綬的小朋友來講,是會較弱講這些字。

之前在家已留意到一仔對講"得唔得"中的"唔"或其他生字的中間字會講唔到,要加強訓練先。

四來阿Sir教新講"先放xx,然後yy",話一仔這個年紀可以明白先後次序的概念,一仔一半半做到,所以Sir話一仔可能係"靠估"多。


一仔媽建議
1) 回家後和一仔練習講"放xx係yy到",一仔好似好抗拒,屋企無漢堡包,但有大大小小不同的車輛,會改叫一仔"放的士係巴士上面"。

既然"到"無意思,難講d,咁改講"上面"有意思d,好似又好d; 

又或有時專登收埋d玩具,然後問一仔"係邊到?"一仔亦會跟住講"係邊到?",然後加長句子,要一仔跟住講"架巴士係邊到?"

工人姐姐在廚房,問一仔,工人姐姐"係邊到?"
引導一仔答"工人姐姐係廚房到"! 

之前一仔對講"畀"及"擺",有時會撈亂了,遲些當一仔學好了講"放xx係yy上面",再"xx係yy上面"及"xx係yy"吧!


2) 可以用不同顏色的積木,如"放黃色係藍色上面",可惜屋企太多玩具,已收麻積木玩具了。




玩具(2), 街道+馬路拼圖



好似手抓版咁,但這塊版係一幅街道+馬路圖,圖上還有幾個車窿,除了可以考小朋友是否對應到放對不同類型的車輪外,還可以讓小朋友模擬將車輪在馬路上行走。

又再訓練"輪住玩"概念及一仔講“畀xx我“及“放xx係馬路到。



玩具(3), 釣魚



這個電動釣魚機,開動后,魚口會一開一合,要趁魚口開時放支魚竿在魚口里,將魚勾上來。

魚絲有些特別,是一支膠棍,不是繩,容易操控。

阿sir 和一仔輪住釣魚,但釣魚機轉的速度有些快,於是阿sir見多魚口打開時,會停了釣魚機,讓一仔可以順利釣到魚。

釣完后,數下邊個釣得最多? 

每次玩完,一仔都會合作幫手收拾。


玩具(4), 切生果




一仔以前玩過,無難度,只係一仔喜歡將把刀上下倒轉拎(但屋企果把泥膠刀又不會倒轉拎,奇怪!)

切完,頭一、兩次阿sir 要一仔畀一仔媽或工人姐姐食生果,之後再切完,無大提示下,睇一仔會否記得都要畀一仔媽或工人姐姐食,好彩一仔都記得!


玩具(5), 畀一仔自己揀,佢揀玩番街道+馬路拼圖。

走時,一仔指住中心出面的公園滑梯,一仔媽雖趕時間,但都讓一仔玩了十分鐘才走。


後話
上了3堂,一仔的進步不太明顯,主要因一仔爸媽要返工,回家後能同一仔練習的時間不多,但一仔媽從上堂中學到技巧,亦會多留意一仔有什麼說話的弱點,再加強練習。



參考
言語治療訓練(1)
言語治療訓練(2)









18 則留言:

  1. 嘩, 一仔媽你好利害呀上堂過程都記得咁清楚, 令我回憶反之前同仔仔上堂既情景, 我仔仔同一仔上堂既摸式和玩既玩具都差唔多, 9成相同呀, 加油呀. 唉, 我仔仔因之前撞傷咗個口, 這3個星期都哭鬧情緒, 亦都影響上堂, 真的又令我擔心了....

    回覆刪除
    回覆
    1. 我其實已忘了好多上堂的細節,次次都係"諗呀諗"盡量諗番出來,依幾我的記性差了好多呀!
      原來你仔仔和一仔上堂的情況差不多,我記得你話你仔仔上了兩個月后都有進步,right?
      我諗緊一仔上完8堂后停一停先?畀d 時間佢在日常生活中改善先,唔知好唔好呢?

      刪除
    2. 你仔仔撞傷個口,3個星期仍鬧情緒,一定好痛,陰公豬,有無睇醫生畀藥膏搽快d好架?

      刪除
    3. 可以和你私下聯絡如facebook嗎?

      刪除
    4. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    5. 你用我既email 向FB 揾唔揾到我呀 ? 張相我同仔仔一齊,仔仔blue shirt.

      刪除
    6. 原來手機版及電腦版上fb 唔同,手機版揾唔到你個姓,電腦版有,但仍揾唔到你。
      用你電郵揾,話你可能set 了“封閉式私隱“,仍揾唔到你

      刪除
    7. Haha, 醒唔起可接直接email 畀你我手提no.

      刪除
  2. 雖然放工返去時間唔多,但每日都訓練(其實唔係玩玩具都可以訓練,我到宜家都仲會描述做緊啲咩),一定會有進步架!期待一仔畀驚喜你地呢 ^^

    回覆刪除
  3. 上言語治療家長的配合真的好重要呢!比心機練習呀!係屋企亦可以多D製造溝通機會比小朋友去作出要求,例如專登收起佢想要的東西 :)

    回覆刪除